Find svar på de oftest stillede spørgsmål her
Testeren modtager ikke en rapport selv om kursisten er færdig med testen
- Tjek at kursisten har uploadet testen. Dette gøres ved at kursisten logger ind på test.linu.dk og kan se at testen er færdig
- Hvis overnævnte ikke virker, så log ind på test.linu.dk (eller test.fguscreening.dk) -> log ind som dig selv -> tjek målinger og se om behandling står i kø eller er færdigbehandlet. Hvis den står i kø, kan man sætte den i gang manuelt
LINU genererer ingen rapport på en kursist efter endt test
- Tjek at kursisten har logget ud efter endt test
- Hvis der er kontakt til kursisten, kan kursisten selv gøre det, og ellers må testeren finde den pågældendes brugernavn og adgangskode i test.linu.dk (eller test.fguscreening.dk), og selv logge sig på profilen og vælge "log ud" i venstre menu
- Herefter frigøres besvarelsen og resultat skal behandles i test.linu.dk (eller test.fguscreening.dk) under "Behandl målinger". Herefter kan rapporten udskrives
Klynger oprettes ikke med det angivne antal brugere
Præfix ved klynger skal være unikke (må ikke gentages i nye grupper/årgange)
Hvis man under oprettelse af klynger angiver en præfix der har været benyttet tidligere, vil systemet kun udtrykke det antal brugere der "mangler"
Fx I skoleåret 2019/2020 blev der oprettet en STX-klasse og benyttet præfixet: 1b. Der blev oprettet en klynge med 30 brugerprofiler.
De 28 bruger profiler blev aktiveret under screening.
I skoleåret 2020/2021 benyttes igen en præfixet 1b. Der ønskes en klynge med 34 brugere. Systemet laver nu kun 4 brugere. Det skyldes at systemet registrerer at det allerede HAR lavet de første 30 brugere startende med 1b. Den laver kun de manglende op til 34.
Præfix skal være UNIK og skal indeholde element der IKKE gentages. Fx1b21 ved en klynge for klasse 1b med start i 2021.
Næste år vil man så kunne benytte præfix 1b22
Ingen screeninger aktiv for kursist/studerende
- Hvis der ikke er en synlig screening for kursisten/den studerende når der logges ind på test.fguscreening.dk eller på test.linu.dk, så skyldes det, at der ikke er blevet valgt en "profil" (screening) for den kundegruppe. Problemet løses ved at gå under Kunder -> vælg kunden -> vælg gruppen og klik på vælg profiler
Mac lydproblemer
- Hvis man oplever lydproblemer på en mac i LINU (at lyden ikke kommer ud igennem headsettet), så skal man tjekke hvilken lydudgang lyden bliver sendt igennem. Selve lydoutputet kan ændres på følgende måde: https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlp2256/mac
- Hvis overnævnte ikke virker, så kan man forsøge sig med et USB headset kontra et jackstick headset